Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3667 ggr
etthälsosammarelivtack
0

Överflödig hud?

Hejsan!

Jag vill jättegärna påbörja ett aningen nyttigare och träningsammare liv, och som resultat gå ner 20-30 kg. Jag är just nu 1,70 cm lång och väger ca. 93 kg, mitt mål är att ligga kring 65. Men så finns det en del tankar som hindrar mig. Överflödig hud… Jag vill verkligen inte få överflödig hud. Klart jag förstår att jag kanske kommer vara lite mjuk, men jag vill inte ha hängig hud. Så min fråga är, tror ni att jag kommer att få det vid en viktminskning som denna?

Tacksam för svar!

[rosakontorstol]
3

Jag vägde precis lika mycket som du gör nu när jag började banta och väger i nuläget 70 kilo. Jag har ingen löshud alls men jag hade också insättningen "förändring av livsstil" än "banta". Så därför var min viktnedgång på lite under 2 år. Vad som är viktigt är att du inte har för bråttom. :)

komet
0

Beror mycket på hur gammal du är och vilken kvalitet du har på huden, spänst och bristningar tex. Att gå ner långsamt gör ju inte att huden drar ihop sig bättre. Efter en snabbare viktminskning och två års "väntan" är resultatet samma som om man går ner sama antal kilo under den långa perioden. Många tror att man kan träna sig fastare men det är ju inte huden man tränar och man kan inte fylla upp med 20 kilo biffiga muskler för att spänna ut skinnet. Sen får man väl prioritera vilket som är bäst…..att vara lite lös i skinnet eller dallra runt som en fettklump :-) lycka till!

Karmatarerskanise
0

Beror som sagt på hur din hud är. Har man mycket bristingar och ju äldre man är ju större är risken för lös hud.

etthälsosammarelivtack
0

Jag är 17 år och har en del bristningar, helt klart.

Nali
0

Går du inte ner de där kilorna på 1-3 månader direkt utan låter det ta ett tag så kommer du inte få lös hud. Speciellt inte om du tränar också

Karmatarerskanise
0

#4 Då är du väldigt ung och risken för lös hud är väldigt liten :)

#5 Träning hjälper ingenting mot lös hud, det är en myt.
Det handlar helt om vilken kvalitet man har på huden, ålder, bristningar och gener. Träning hjälper bara muskler och kondition.

Nali
0

#6 menade att om hon inte bara bantar utan också rör sig så kommer hon garanterat gå ner i vikt, bli hälsosammare och risken för lös hud är mindre om det går långsammare

SilverEmma
1

#7 Man upplever att huden hänger med bättre om man går ner långsamt, men resultatet är ändå samma efter 2 år oavsett om man gick ner allt på 2 veckor eller om det tog 2 år.