Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1248 ggr
meadow
0

Lite förvirrad.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver er hjälp. Kolla på bilden. Vad ser ni? Hur stor skillnad tror du att det är i vikt mellan dessa personer? Är personen i jeans smal, normal eller tjock? Vad är personen i svarta tights?
Kom ihåg vad du tror/gissar på. Och läs sedan vad jag skriver under.

Idag behövde jag ett uppvaknande. Därför bad jag en vän att ställa sig bredvid mig, för att jag på bild skulle få se skillnaden mellan oss.

Hon är vad jag kallar normal, åt det smala hållet. Hon väger 55 kg, och har ett bmi på 21. Jag väger ca 71 kg och har ett bmi på 28.

Tjejen i jeans är min vän, hon väger 15 kg mindre än mig, och har ett bmi på 21. Hon har vad jag kallar smala ben.
Jag har svarta tights på mig på bilden. Nu när jag ser den såhär, så tycker jag inte att jag ser ut att ha så särskilt grova/feta ben, dom ser väl ganska normala ut. Eller…?

Och så jämför jag igen. SÅ stor skillnad är det väl inte mellan våra ben? Hon är 5-10 cm längre än mig med, så när jag ser den här bilden så inser jag också att jag har nog ganska långa ben för min längd.

(Jag inser däremot att magen är mitt problemområde, när jag ser hela bilden utan att den är beskuren, haha. Men men, jag vet ju att det försvinner därifrån med. :))

Gia91an
0

Nej utifrån den bilden ser det inte ut som om du har tjocka ben… Dessutom har du fina höfter tycker dock då jag själv men ändå :)

[Tuulikki]
0

Nej jag tycker inte det ser ut som att du har tjocka ben. 

Jag tycker de är skitsnygga! 

ninor
0

Alltså, jag kan väl tycka att det syns på benen att du är lite överviktig. Dels vid knäna, men också längst upp vid låren. Men skulle jag se dig "på riktigt" så skulle jag absolut inte tänka "vilka tjocka ben". Och ärligt talat, hellre lite tjockare ben än pinnsmala :D Du är på riktigt god väg och dina ben ser bättre ut än mina!