Då var det dags igen :)
Igår åt jag de "sista" godisarna. Vill helst skriva utan citattecken men jag vet inte om det blir så för resten av mitt liv.
Iaf så är det första dagen utan godis och jösses vad hjärnan skriker efter godis, redan. Bara för att den vet att jag inte kommer att köpa så försöker den att övertala mig att köpa och äta. Men jag skall försöka att inte släppa efter för detta begär.

MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Duktigt! Kämpa på!
Blir du sugen så försök hitta på något annat att sysselsätta hjärnan med. Första dagarna är ju dessutom värst, härdar du ut dem så klarar du resten också! :)
Heja heja! :)
Tack. Jag skall sticka och se på TV så har jag annat att tänka på. Svårast är när jag är i stan och skall hem med bussen. Vill gärna köpa hem något då.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Köp en påse minimorötter eller äppelklyftor om du känner att du måste köpa med något, även om det är bättre att inte småäta så är det ju väldigt mycket bättre än godis i alla fall :)
Du kan ju byta till det först och sedan trappa ned på småätandet.
Frysta bär är förresten gott att suga på om sötsuget sätter in :)
Heja, heja!
Hade ett äpple med mig igår som mellis men jag blev mera hungrig än vad jag var innan. :-(
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hej Långlös!
Jag kan förstå hur jobbit o svårt kan det vara,att försöka unvika godis/söt saker,men om du får bort tankarna från detta blir det genast lättare.
Tänkt int,att du ska int nånsin mer äta godis/ söt saker utan,att du vill för din egen skull avstå detta nu när du vill gå ner i vikt o ändra ditt livs stil till det hälssosammare osv som det ge när man är lite lättare i kroppen.
Du kan alltid försöka byta ut alla typ sötsaker.Tydligen är det nåt som passar int till dig när du äter typ äpplen.Försök ta nåt mindre söt i början o vänja kroppen,att det blir int nåt så sött mer(just nu)tex.Gurka,tomat,morötter är väl lite såna som kan vara nåt,att äta.
Lycka till du klarar av detta.Godis o annat söt saker behöver du inte,men go riktigt bra mat det behöver du,att orka med.Om jag int har fattat fel har du inte så fet ekonomin.Då tycker jag,att unna dig till bra mat o låt bli dom dyra godisar o söt saker.Dom knappas ger näring till dig o mättar bra på fel sätt o på noll tid kommer hunger igen.
Kram!
#6 Du bör låta bli allt sött låter det som. Det är jobbigt i början, men ju längre du håller det ju mindre sug kommer du att ha.
Alltså jag blev inte sötsugen efter äpplet bara hungrig. :-P
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#9 Spelar ingen roll, det är det som är det farliga med socker. Det påverkar blodsockret väldigt negativt. Höjer det fort och sedan rasar det vilket ofta orsakar hungerkänslor.
Aha okej. Jag som just köpte en stor påse till idag. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Pelle Långlös…så som Hera säger till dig
#8 o #10 så enkelt o bra kan man säga det o så är det till många oxå.