Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1364 ggr
[[Mellebelle]]
2013-02-22 04:21
0

LCHF

Jag och syrran hade tänkt börja med LCHF, någon där ute i värden som har hållt på med det ett tag? 

hur gick/går det? mat tips? osv osv! :)

MickeB
2013-02-22 05:39
2

På Kolhydrater i Fokus, kan du få massor med tips och stöd och på Kostdoktorn finns mängder av information och länkar till andra bloggar. Lycka till

Vyer
2013-02-22 08:03
0

Jag har ätit LCHF i…öh… ett och ett halvt år nu! Det har gått/går jättebra och inga problem med viktnedgång eller att orka träna. Som MickeB skriver så finns kolhydrater i fokus, där finns en massa tips och råd! :) Och det finns en hel hord av recept ute på internet, det finns en blogg som heter "56 kilo" som har många bra recept - 56kilo.alltforforaldrar.se

Karmatarerskanise
2013-02-22 08:27
0

Vi har flera medlemmar som äter LCHF. De ska bara hitta tråden också :)

luddan
2013-02-22 08:48
0

I denna blogg hittar du massor av tips.. Hon är en jätteduktig tjej från Karlstad, som skrivit en del böcker om LCHF..

http://www.lifezone.se/category/recept/

[[Mellebelle]]
2013-02-22 11:22
0

okej ska kika lite här och där! tack så mycket! :)

Ary
2013-02-22 15:01
0

Jag äter enligt LCHF mår bra och går ner i vikt. Ganska ocomplicerat när man kommit på hur det funkar, snabbare enklare matlagning. Ska man ut och shoppa eller liknande är det svårt, jag trycker ner några kokta ägg och majonnäsburken i en påse ibland för att slippa avsteg.

Har fått en uppfattning om att man gärna ska ta det försiktigt med nötter, choklad, bär och mejeriprodukter (saker som ingår i LCHF men kanske i lagom mängd). Jag äter mejeri men i lagom mängder, dvs baserar inte måltider på det som turkisk yoghurt som många verkar börja med till frukost, det funkar för somliga men för väldigt många funkar det inte viktnedgångsmässigt. Har man brödbehov finns det massor man kan baka själv.

Kör med ägg i alla former till frukost/lunch.

Sedan kan jag rekommendera dumbbell. se eller någon liknande sida för att få koll på hur mycket kolhydrater man äter etc. Du kan också testa att söka på kolhydrater i fokus efter "grönsaker lista" där det står vilka grönsaker som funkar bäst i LCHF.

Lycka till på er

[[Mellebelle]]
2013-02-22 16:19
0

å okej tack så hemskt mycket för informationen! :)

Ary
2013-02-22 16:59
0

Med "Kör med ägg frukost/lunch" menade jag att jag kör med ägg, inte att du "ska/bör" göra det, såklart. 😉

mikkan01
2013-02-22 19:39
1

Testade ett tag, just det där med high fat var ingenting för mig. MEN det har öppnat ögonen för mig på andra sätt och idag skippar jag mycket av alla onödiga kolhydrater som finns, så något gott förde det med sig och det är jag glad över😃

~mikkan