Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 676 ggr
semenius95
1

Några tips ?

Mitt mål är att gå ner 20 kg, men jag vet inte hur.. 

Någon som har tips på hur jag "tränar hemma" alltså inte behöver gå till gym, och hur jag ska äta osv. :)

Karmatarerskanise
0

finns många hemmaträningsvideos på youtube. Kika där och se om du hittar något som passar dig.

Finns många olika sätt att äta på. Själv har jag valt bort de stora kolhydraterna och räknat kalorier.

komet
0

Ett bra tips för att hålla koll på hur mkt man äter är att använda appen shape up. Den hjälper till att övervaka intaget och man ser att man får i sig protein som man ska. Struktur och planering är ett måste så du inte hinner bli sugen och nafsar i dig första bästa du ser (som då ofta blir något med snabba kolhydrater) Precis som Hera säjer så finns det massa övningar på youtube, även I Forms hemsida har många bra tips. Sen är ju promenader/lätt jogging bra om man är otränad, gärna i backar. Använd stavar om det känns bekvämt Kom ihåg att den bästa motionen är den som blir av!

Nali
0

Hjälper dig gärna med övningar och ett träningsschema om du vill :) PMa mig bara

[Zipzee]
0

Jag äter LCHF-kost och mår mycket bra av det. Träning blir det sisådär med men tack vare att jag har hund blir det mycket "gratismotion" där utan att jag egentligen tänker på det. Promenader är underskattade!

Simning är ju också ett bra alternativ men jag personligen känner mig ännu inte bekväm med att visa upp mig i en baddräkt.