Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 2045 ggr
Jagebest
0

Besviken på mig

Jag vill gå ner i vikt, och har självklart försökt. Började med lågkalori och det gick bra. Gillade kosten otroligt mycket. Jag gick ner 5 cm i midjan men måste gå ner 5 cm till för att nå drömmålet. Tyvärr är det så att när jag slutade träna aktivt (tränade inget i nästan en vecka) Kom det tillbaka två cm. Jag blev superledsen, då jag tex. under sommaren inte kommer kunna gymma 6 dagar i veckan när jag åker på tex. semester.

Då funderade jag på att testa något som får mig att tappa i vikt och där man inte behöver träna 6 gånger i veckan, utan kanske två-tre, nämligen LCHF. Men tyvärr är det så att fett är det absolut äckligaste jag vet. har sedan barn hatat allt som var fett, fläsk, bacon, smör. Men jag får så jäkla mycket ångest över att jag inte klarar av den kosten. Jag skulle inte heller tänka mig att sluta äta bröd eller flingor (min favoritfrukost) vad ska jag äta istället? en stor fläsk kotlett?Inte för att trycka ner er LCHF, för jag beundrar er för att ni klarar av den kosten som jag själv skulle vilja göra. Om jag skulle hitta ett alternativ för bröd och flingor, (och kanske pasta) så skulle jag direkt börja på den livsstilen. Jag är så himla besviken på mig själv att jag aldrig kommer att bli så smal som jag jag vill utan en fet person som ingen vill vara tillsammans med. Sedan kommer man till mina personliga problem som består av att jag inte kan bära dem skor jag vill då jag är för tjock (JA, det finns en koppling). Nu ska jag inte fortsätta att klaga på mitt liv. Jag kan tillägga att jag fortfarande går i skolan och jag tror själv inte på att jag skulle få LCHF mat i skolan iaf.

Nu mår jag iaf. lite bättre, att bara skriva ut vad jag känner och mår får mig på bättre humör.

Cawolina
0

Hur gammal är du? Jag började med viktväktarna när jag gick på gymnasiet, och det fungerade bra med maten man fick i skolan.

På viktväktarna kan man ju äta vad man vill men man räknar ju points så att man inte äter för mycket.

Helajna
0

Hej jagebest

Lägg inte så stor vikt på det negativa i dina erfarenheter.
Jag vet att det är svårt att inte göra det. Men försök att istället se det som en fantastisk möjlighet att instellet faktiskt kunna ta dina erfarenheter och göra det till något bra.

Jag själv föredrar Cawolina förslag. Det var inte fören jag ´gick med i Viktväktarna som jag gick ned i vikt "på riktigt" och sedan lyckades hålla den. Där lär du dig  mycket om dig själv och din kropp. Och inte minst ditt psyke och du får hjälp att lättare se in- och uttag i matväg och träning m.m. 

Och som sagt, föräsök att se det som vilken fantastisk möjlighet att du vet dina svagheter i träning och kost. Då blir det lättare för dig att ta nästa steg.

Jag tror på dig!
Gör det du också :)

Jagebest
0

Har tyvärr inte viktväktarna men köpr med appaen shape up som jag tror fungerar bra. Har ett max angivna kalorier varje dag och vet vad jag ska äta och hur mycket jag ska träna (:

[MissJitterbop]
0

Prova LCHF men du behöver inte vräka i dig fett, ät som du brukar men skippa kolhydraterna. Prova att göra så med alla mål utom frukosten. När jag testa LCHF första gången så åt jag "lchf" frukost och middag men på lunchen i skolan åt jag kolhydrater som pasta, ris osv. Och det fungerade ändå, dock tränade jag väldigt mycket men det kanske funkar på dig ändå =)

[MissJitterbop]
0

Men funkar VV för dig är det ju också bra =)