Kalorier i växtmjölk
Jag äter nästan uteslutande veganskt, och gör min egen växtmjölk. Men hur ska jag räkna ut hur mycket kalorier det är i den.
Som min havremjölk. Då tar jag och mixar 2 dl havregryn och 8-9 dl vatten. Sedan silar man ju bort resterna. Men hur räknar jag kalorierna? Jag är rätt ny på det där med att räkna kalorier och vill verkligen få det rätt.
Det blir inte lättare, men DU blir bättre.
Kolla på näringsinnehållet på färdig osötad havremjölk, det lär ju ligga där någonstans.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Fast mitt smakar ju mer havre, vilket får mig att misstänka att det är mer havre i, och därmed mer kallorier
Kolla havregrädde då.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
fast så mkt är det ju inte i heller, havregrädden är ju dessutom fetare. och hur gör jag med alla andra mjölksorter? som macadamiamjölk, den finns det ju inget färdigt att köpa liksom
Då får du väl helt enkelt utgå ifrån att du äter de där 2 deciliterna havregryn osv. Blandar du pulpet i ex bröd så får du ju ändå i dig det, men vid ett annat tillfälle.
Jo, får nog göra så. ttänk vad bra det vore med en "kaloriesticka", ungefär som med Ph-stickor :P