Få stöd?
Som jag skrev i vägningstråden 2 så har jag megasvårt att sluta äta godis och dricka läsk. Jag har ingen fysisk person som kan hjälpa mig då jag bor ensam. Det är så lätt att slinka in i godisbutiken och köpa en påse för 4-5€ (i stort sett varje dag, ej helger). Har en (1) vän som jag kan kalla vän men hon bor i Sverige och vi träffas sällan och det är dyrt att ringa så det blir inte heller så ofta.
Jag behöver verkligen gå ner i vikt då jag har 40 kilos övervikt. Jag har ingen som helst kondis och jag blir svettig bara att gå på stan. Alltså tröjan i ryggen är fuktig. Jag är visserligen varm av mig men jag vill inte ta på mig en för tunn jacka för det är faktiskt rätt så kallt ute.
Vid avgiftning/utsättning av socker är ett helvete. Jag får huvudvärk och blir aggressiv/dåligt humör. Kan fräsa till åt någon av en liten fjantsak. Jag är inte för bullar och kakor, chips vart fjärde månad kanske och glass blir det inte heller så mycket utav. Det är godiset jag har problem med, och läsken.
Vet inte vad jag ville med denna tråd men jag behöver all stöd jag kan få. Det är en som kontaktat mig via PM och det är jättesnällt.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Att hitta motivationen är viktig, jag vet själv att när jag får tråkigt så äter jag. Du kanske behöver en annan sysselsättning? T.ex. istället när du blir sötsugen så kan du gå ut och gå en promenad eller äta en apelsin? Började själv igår med att sluta helt totalt med skräpmat,godis,läsk, såser etc. allt som kan vara onyttigt och inte behövs. De första 1-2 veckorna är svårast sen släpper det men det gäller att kunna kämpa sig igenom.
Jo dessa två veckor är hemska. Har försökt många gånger. 😕 Det är det jag har, supertråkigt och sen vill jag gärna ha någon färdkost (åker buss varje vardag). Kanske jag skall försöka spara pengarna jag slösar på mina konstmaterial istället?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#2 det låter superbra, tänk istället för att slösa 40-50 kr på godis så kan du spara ihop en hel del pengar till något annat du vill göra. Du kan också sätta upp en mål lista t.ex. Penslarna 200 kr = 4 godisfria dagar.
eller vad det nu blir, då kan du se det som mål istället och sen kanske ha längre och större mål efter ett tag när det börjar kännas vant :)
Jo det låter bättre med såna mål. Jag tycker om att teckna så det behövs både papper, suddgummi och pennor.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hade bestämt mig redan på morgonen att jag inte skulle köpa någon godis. Sen på jobbet ringer de från Pelaren och berättar att vår träff blev flyttat från klubbhuset och till ett café. Det blev ju socker och jag som inte skulle ha det. Ingen bra start på det hela. Tog en våffla med grädde och sylt. Aja. Kanske bättre imorgon. Men jag köpte inget godis iaf.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Bra jobbat! :)
Jag tycker inte att det är farligt att äta en våffla i sociala sammanhang. Det är det frekventa småätande som sker hemma i ensamhet som man ska jobba mot, det som sker för att man är uttråkad/ledsen, precis så som du har gjort idag. Jättebra jobbat! :)
Om du i morgon utsätts för frestelsen att köpa godis så tänk på hur bra det kändes idag när du lyckades stå emot, jag tror på dig!
#5 Superbra att det inte blev något godis! :) Mat skulle du ju ändå äta, och kroppen behöver det. Sen att det blev en våffla med sylt och grädde är inte hela världen - det finns värre saker att äta. Kämpa på, du fixar det här! :)
Tack alla. Jag tror inte jag behöver något från butiken idag så då behöver jag inte frestas att köpa godis heller. Godisbutiken ligger typ två tre meter ifrån matbutikens kassor.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Bra tänkt! Du kommer att klara stå emot om du planerar planerar och planerar :-)
#9 Toppen! Brukar du storhandla? Annars kanske det kan vara något att börja med. Dvs handla en gång i veckan och undvika mat/godisbutiker efter det.
Inget godis idag med. Istället köpte jag bläck och penslar för mina födelsedagspengar.
Nä ingen storhandling. Har ingen bil utan måste ta mig fram med buss. Bor en bit bort från busshållsplatsen. Dessutom får jag min "veckopeng" uppdelat i två gånger per vecka för att det oftast inte räckt hela veckan. Så jag får 35€ på måndagar och 25€ på fredagar.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Bra! Var stolt över dig själv och planera noga vad du ska äta i helgen så du inte blir frestad att köpa skräpmat. Ta en promenad om du blir rastlös och grinig :-)
Tjoho, tredje dagen utan att handla godis. 😃 Handla hem lite mat till helgen för att ev kommer min ena dotter till mig över natten mellan lördag och söndag så då behövs det lite annan mat än den jag brukar äta. (hon gillar inte min mat). Dessutom behövde jag köpa hem lite gefilus-yoghurt för jag skall börja med två antibiotika i en vecka pga infekterad tarmficka.
Känner mig även duktig som lagar mat varje kväll för jag brukar annars inte göra det för att det är så tråkigt och jobbigt för endast en person men nu får jag ju en massa matlådor som jag tar med mig till jobbet på lunchen. Så jag äter då tre mål om dagen och ibland något mellanmål, det beror på vad jag gör och var jag befinner mig. Helgerna däremot blir det bara en varm måltid per dag. Lathet helt enkelt.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#14 Heja heja! Det är ju superbra jobbat! Imponerad! :-)
Tack!
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *