Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1205 ggr
aadlihtam
0

behöver hjälp :)

Hej,

jag har lite ett (för mig) stort problem.

Jag vill inte äta djur.

MEN jag behöver gå ner ett antal kg i vikt typ 10-15 och jag har redan bestämt mig för att gå över från vegan till vegetarian pga lite olika anlednigar. 

MEN jag vet inte om jag ska börja äta FISK.

Jag vet inte vad jag ska äta som endast vegetarian och utesluta socker och kolhydrater.

hjälp, ärlig hjälp ?

Pelle Långlös
1

Jag tycker det är fel att kalla sig vegetarian om man äter fisk. Fisk är också ett djur. 😡

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

komet
1

Jag äter inte kött dock ägg, mejeri, skaldjur och viss fisk. Kallar mig inte vegetarian. Det finns mycket goda recept på olika sajter som innehåller bönor och olika gryn. Googla på vegetariska recept och liknande så hittar du massor. Det finns också proteinpulver som man kan blanda i smoothies om man ill förstärka proteinintaget ytterligare.

aadlihtam
0

Nej jag kallar mig inte vegetarian OM jag väljer att börja äta fisk och skaldjur. Men jag har gått från vegan till vegetarian.

Karmatarerskanise
0

Jag undrar om det går att utesluta kolhydrater på veg. Kost. Har svårt att tro det.

ManU77
0

Det finns vegetarianer som äter LCHF. Borde finnas någon på KIF, så där kan man alltid kolla. Annars kan man kolla på kostdoktorns forum, borde finnas någon där som är vegetarian…

http://forum.kostdoktorn.se/

http://kolhydrater.ifokus.se/

komet
3

Jag har försökt med LCHF men det funkade inte på mig. Höll på en längre tid men det blev att jag åt för mkt mejeri. Jag är ju också mycket förtjust i alla grönsaker även rotfrukter och vanlig frukt så jag tyckte det ar svårt Men det finns rena vegetarianer som äter LCHF även om jag upplevde att de blev lite "påhoppade" på kolhydrater iFokus. Helt klart är det svårare att kombinera

Nali
0

Tränar du något? Som vegan eller vegetarian antar jag att du redan äter rätt så nyttigt och håller koll på kosten för att få i dig tillräckligt med järn, vitaminer och mineraler.

Dina extra kilon behöver inte tyda på att du har en dålig kost utan kan vara överflödigt fett som samlar ihop sig eftersom du inte rör dig tillräckligt mycket?

Självklart kan det ju vara så att du äter för mycket också men att röra på sig är ju en bra grej när det kommer till att man vill gå ner, om man inte vill svälta ihjäl sig.

aadlihtam
0

Absoult jag behöver röra på mig mer, men som vegan och överlag åt jag väldigt mycket pasta ris potatis bröd vilket jag tyckte va så svårt när jag inte äter animaler. Jag har valt att testa börja äta fisk igen för att se hur det känns. Kanske slutar med de framöver igen vem vet. Men som du säger så har jag även nu börjat träna och räknar mina kalorier lite. 

tack för alla svaren!