Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1219 ggr
NrFoto
2

Min historia

Som ny här på sidan vill jag gärna presentera mig. Vem jag är, hur jag ser ut och vad mitt mål inom viktminskning är.

Jag är strax 20 år och bor i Värmland. Är för tillfället arbetssökande men har praktik från 8-16.30 på vardagar. Är 1.60 lång (när jag senast mätte innan en kompression, kanske krympt någon cm?) och väger för tillfället mellan 90-95 kg. Alltså har jag en hel del övervikt att bära på.

Att jag ser ut som jag ser ut kan jag egentligen bara skylla på mig själv. Jag tycker om att äta gott och det gör även min sambo. Dock har jag gått igenom en depression de senaste 3 åren som gått upp och ner. Bland annat p.g.a självmordsförsök inom familj, mobbad i skolan samt massa massa bråk med föräldrar. Som många andra tog jag till den fina metoden att äta bort mina sorger. Något som självklart inte funkade i längden och nu står jag här i dag. Med ungefär 30 kg övervikt och ingen osm helst motivation till att ta mig i kragen och börja träna.

Jag har haft några perioder då jag varit iväg på t.ex. Zumba, olika gympass och tagit promenader. Men jag är inte den som kan göra det själv utan måste ha någon med mig som stärvar efter samma och därför har jag efter ett tag tappat motivationen och gett upp. Jag tänker varje dag på hur jag ser ut och mår inte alls bra över det, men jag försöker. Och försöka ska jag fortsätta göra.

Mitt mål med att vara med i Viktminskning i Fokus är att kanske hitta någon träningskompis, som precis som jag inte har världens fetaste plånbok utan hellre väljer promenader framför svindyra gym där man istället känner sig uttittad. Jag vill kunna läsa om andras historier och tillsammans med er andra medlemmar ändra min kost och få bort mitt sötsug. Att än en gång kunna få den formen jag hade för 3 år sedan och att ännu en gång kunna må bra över hur jag ser ut och vara stolt över mig själv.

Det var min presentation. Och om du som jag behöver en träningskompis får du jätte gärna skicka mig ett meddelande :)

[TheMiko]
0

Välkommen i gänget!

Chestnut
0

Välkommen! 

Tror att vi är många som helt eller delvis kan känna igen oss i din historia…🙂

Med vänliga hälsningar
Chess

keptak
0

Välkommen hit! :)

[Tassy]
0

Varmt välkommen!

Karmatarerskanise
0

Välkommen!

Gur4m1
1

Förutom din unga ålder så är din historia exakt lik min…ända ner till vikt och längd men jag har hittat motivationen (for now). Det är alltid lättast på våren tycker jag. Få in rutiner! Tankemönster som får dig ut varje dag- om inte annat på en promenad. De tär svårt om man alltid måste ha med andra för att röra sig. Försök hitta strategier och metoder för att göra det lättare att gneomföra den planerade träningen även då träningskompisen uteblir. T.ex att ha telefonen laddad med pumpande träningsmusik, att gå en speciell väg där du är bekväm att gå själv. I min stad finns det ett gym där man har tjejgym också. Är sällan många där samtidigt och det är öppet dygnet runt. Där blir man aldrig uttittad, alla är tjenis med varandra och trevliga, inga killar som kan skratta eller få en att känna sig kritiserad..eller uttittad. På gym när man kör gruppträning har man väl knappt tid att titta ut andra på passen? ^_^

Men få in rutiner. Det är mitt tips. Rutiner som är enkla att följa och passar in i din vardag. JAg tränar alltid efter mitt arbetspass för då är jag redan i närheten av mitt gym. Skulle jag behöva åka in enkom för gymbesöket så skulle det nog bli färre besök än det blir nu när jag jobbar i närheten.

Har du möjlighet att gå promenader på lunchen med någon på din praktik? :) När jag gick praktik var vi ett gäng tjejer som gick en halvtimme om dagen runt lunchen. Det var kul! :) Något man såg fram emot.

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com