Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2480 ggr
kuno1
2

Viktökning vid rökstopp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan 5 månader är jag rökfri…men också 7 kg tyngre. Innan vägde jag 72 kg men nu ökar jag stadigt och idag väger jag 79 kg. Jag är pensionär, man och är 175 lång. Jag har alltid varit en vältränad man. Går på gym 1-2 gånger i veckan. Kör inte så svetten lackar men märker att jag mår bra när fettet sitter där det ska. Jag har aldrig haft någon stor mage men nu får jag inte på mig mina byxor….får går med översta knappen oknäppt och har tills nu spräckt 2 skjortor i ryggen…;-). Jag vet att det är lätt att gå upp när man slutar röka och jag äter inte mer nu men tänkte att någon annan här kanske har nått tips. Idag började jag med 5-2 fasta och ska se vad det ger!

Ser fram mot många svar.

// K

Karmatarerskanise
3

Lite hårdare träning och något mer pass i veckan tror jag gör susen.
Bra gjort att sluta röka!

ManU77
0

Jag rekommenderar LCHF-kost. Sedan om du vill träna är det ok, men inget måste.

[NadjaIyona]1
1

Jag måste också säga att det är bra jobbat av dig. Jag har också slutat röka. 

När det gäller viktökningen så se över din kost. Ofta så blir det att man äter mera när man slutar röka, och därför går man upp, men det är också så att när man röker så ökar förbränningen lite, men bara lite kanske 200 kalorier per dag. Jag föreslår att du drar ned på socker/kolhydrater, det liknar LCHF/GI.

meadow
1

Bra gjort att sluta röka! Heja dig!

Mooniq
1

om du gillar promenader så är det ett mycket bra sätt att öka förbränningen på - om du sen kan tänka dig stavar så ökar du förbränningen ännu mer.. det ger inte muskelmassa men det ger kondis och förbränning - kanske nåt att kombinera med det träning du redan har dig.

Superbra att du slutat röka - stor klapp på axeln 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃