Hur väljer du måltidsersättning?
Hej allihopa!
Jag pluggar andra året på civilekonomprogrammet på LiU och vi läser just nu en kurs som heter företagsekonomisk metod. Uppgiften går ut på att skriva ett förslag på en studie.
Då jag är väldigt intresserad av träning och hälsa har jag valt att rikta in mig på hur konsumenter väljer måltidsersättningar. Jag är inte insatt i detta ämne så det vore kanon om jag kunde få er hjälp. Era svar kommer inte att användas i studien men det kan ge mig en vägledning om vilka frågeställningar som är relevanta.
Min fråga till er är alltså: Vad styr hur du väljer måltidsersättningar? Vilka faktorer väger tyngst? (exempelvis pris, kvalité, smak, produkt du sett reklam om, hur känt varumärket är, andras rekommendationer…)
Tack på förhand!
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Nu äter jag förvisso inte måltidsersättningar… Men om jag skulle göra det skulle innehållsförteckningen vara det viktiga/relevanta.
Tidigare åt jag måltidsersättningar. Då gick jag först efter innehåll, och sedan min plånbok. Så det var inte alltid innehållet som var det avgörande, jag måste ju ha råd att köpa det med.
Men hade jag testat något jag inte gillade smaken på - ja då får det väl vara hur "nyttigt" det vill. Då köper jag det inte igen.
Jag vill tro att jag inte går efter reklamer osv, men jag misstänker att man gör det mer eller mindre ändå.
Nu äter jag det inte alls längre, så exakt hur jag skulle göra nu vet jag inte.
Smaken definitivt i första hand