Hur väljer du måltidsersättning?
Hej allihopa!
Jag pluggar andra året på civilekonomprogrammet på LiU och vi läser just nu en kurs som heter företagsekonomisk metod. Uppgiften går ut på att skriva ett förslag på en studie.
Då jag är väldigt intresserad av träning och hälsa har jag valt att rikta in mig på hur konsumenter väljer måltidsersättningar. Jag är inte insatt i detta ämne så det vore kanon om jag kunde få er hjälp. Era svar kommer inte att användas i studien men det kan ge mig en vägledning om vilka frågeställningar som är relevanta.
Min fråga till er är alltså: Vad styr hur du väljer måltidsersättningar? Vilka faktorer väger tyngst? (exempelvis pris, kvalité, smak, produkt du sett reklam om, hur känt varumärket är, andras rekommendationer…)
Tack på förhand!
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Nu äter jag förvisso inte måltidsersättningar… Men om jag skulle göra det skulle innehållsförteckningen vara det viktiga/relevanta.
Tidigare åt jag måltidsersättningar. Då gick jag först efter innehåll, och sedan min plånbok. Så det var inte alltid innehållet som var det avgörande, jag måste ju ha råd att köpa det med.
Men hade jag testat något jag inte gillade smaken på - ja då får det väl vara hur "nyttigt" det vill. Då köper jag det inte igen.
Jag vill tro att jag inte går efter reklamer osv, men jag misstänker att man gör det mer eller mindre ändå.
Nu äter jag det inte alls längre, så exakt hur jag skulle göra nu vet jag inte.
Smaken definitivt i första hand
För min del fick jag leta ganska länge eftersom jag inte ville ha sötningsmedel eller annat skräp i, kvalitet mao. Smaken kom egentligen i andra hand men visade sig vara bra den också. Det räcker ju att man skär ner på kalorier utan att behöva stoppa i sig aspartam också. Till slut hittade jag ett pulver i hälsokost utan aspartam, fast så få affärer tar in det så jag fick längre fram beställa på nätet. Konstigt nog har inte apoteket den enda som inte har kemikalier. Reklam tar jag ingen notis om alls, mest bluff och båg. Pris i tredje hand även om detta var samma som liknande produkter. Nu har jag dock slutat med pulvret.
Smak och pris kollar jqg mest efter.. Och väljer gärna en sådan som jag sett mycket reklam om :-)
Först kollar jag att ersättningen inte har havre som innehåll och sen priset och sist smaken.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Tack till er som svarat.
#1 Vad är det du tittar efter när det gäller näringssammansättningen?
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
#4 vilket pulver använde du?
Det heter ORKA och jag köpte från något som heter fältbutiken.se på nätet. De skickade det de skulle när de skulle. Priset blev väl ungefär samma som andra shakes. 🙂