Vill bara ge upp... =(
Måste närmast få skriva av mig lite…
Jag har i många år haft ryggproblem som läkarna förbisett och bara skickat mig hem med dålig värkmedicin och till sjukgymnast…
Så förra året i slutet av mars blev jag riktigt sjuk och fick åka på magnetröntgen mm, det konstaterades 3st stora diskbråck i ländryggen och efter träff med en duktig ortoped tyckte han att jag hade allt för mycket problem i ryggen för att vara bara 23år… Han hade möte med 4st andra ortopeder för att fundera tillsammans på vad de skulle göra med mig, de beslöt sig för att operera det diskbråcket jag hade mest symptom av… De kunde inte operera alla eftersom det skulle bli för stor operation…
Så i år den 8 februari var jag på diskbråcksoperation, genast jag kom på benen igen märkte jag STOR skillnad i benen, jag KÄNDE att de var där och de lydde mina order, har varit supernöjd!!
Har promenerat duktigt, simmat osv.. Senaste veckan även räknat kalorier för att gå ner i vikt…
MEN… igår på eftermiddan hände nåt, jag skulle sätta mig på en stol vid köksbordet, gjorde som sjukgymnasten sagt och ställde mig rakt framför stolen, spände de djupa magmusklerna och satte mig rakt ner, och så gjorde det fruktansvärt ont i ryggen!!!!
Nu är jag i samma skick jag var förra året i mars och skall på efterkontroll idag… Det är altså 2mån sedan jag blev opererad och nu är jag plötsligt i det här skicket…
Jag som gjort allt för att rehabilitera min rygg så bra som möjligt efter operation och stärkt mag och ryggmuskler… så nu sitter jag här och är orörlig och går som en anka :(
Jag skulle bara vilja ge upp alla försök i att gå ner i vikt och stärka min rygg då det alltid slutar såhär :( Jag har aldrig ens skadat min rygg, den har bara blivit såhär :(
Har själv opererat ryggen efter stort diskbråck. Började träna men varje gång gjorde det så ont att jag inte vågade och la av ett tag, sen återupprepades proceduren gång på gång. Efter två år smällde det till ordentligt och smärtan då var värre än vid diskbråcket. Tog mig minst en timme att ta mig ur sängen pga enorm smärta och var genomsvettig när jag väl kommit på fötter. När det gav med sig efter en månad så bestämde jag mig för att träna oavsett.
Idag har jag inga större problem men så fort jag lägger på mig mage igen så känns det i ryggen. Tack vare stavgång och simning samt 4 gånger i veckan på gym har jag en rätt så smärtfri vardag men det tog ett par år. Kommer inte gå tillbaka till att sitta i soffan och mysäta för i den smärtzonen vill jag inte vara igen. Det är lätt att ge upp för smärta men enda sättet att ta sig igenom är just att träna och inte ge upp fastän det känns som ryggen ska braka. Kör din rehab enligt ordination och funkar det inte så prata med någon som är utbildad, för dina egna kunskaper kommer inte räcka. Lycka till
Tack…
Jag har många gånger haft "normalt" ryggskott och känner skillnad på smärtan… Som förra året också känner jag att det är nånting som verkligen är tokigt… Och jag har lärt mig med åren att jag har en skyhög smärtgräns…
Skrev kanske lite klumpigt också i #0… Pratade bara om diskbråck men diskprolaps är kanske ett bättre ord att använda…
Fick även veta av sjukgymnasten att läkarna är rädda för att det ska behövas steloperation eftersom kotorna blev så lösa efter operation och jag är väldigt överrörlig…
Jag har tränat trots hård värk och smärta men när nerverna ligger i klämm och gör det omöjligt att röra sig och benen inte följer med så går det helt enkelt inte att träna "trots smärtan"…
Annars också så behöver jag inte folk som skriver att jag ska träna mera… är det nåt jag lärt mig under 15 år av hårda smärtor och stora problem (bl.a. opererat knäna 2ggr/knä) är det att lyssna på kroppen…

Har du provat med LCHF?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ja det jar jag men gjorde ingen märkbar skillnad..skall nu äta panacod tillsammans med sirdalud 4mg 3ggr/dag i 2 veckor och har det inte lugnat sig sdå så ska jag på magnetröntgen igen.. Läkaren sa att man får hoppas på att det är i musklerna men han tvivlade på det… Och jag känner ju att det inte är musklerna…