Hur får man igång sig själv då?
Har gått ner när jag var sjuk en gång, samt när jag varmed i du är vad du äter o när jag provade isodieten. Problemet för mig är att fullfölja! Och det förbaskade suget! Även om jag r mätt kan jag känna sug! Har ett fint löpband, en hund stavar o härliga skogsvägar. Lyckas aldrig upprätthålla utan kör ett par dar bara,sen rinner det ut i sanden. Mår fruktansvärt dåligt av att vara såhär. Finns aldrig kläder att köpa heller. Jag är 160/78 (sist jag vägde mig iaf) midjemått nånstans 112?? Jag har pinnsmala en o armar,det är bara mitten som svällt,o dubbelhakan. Jag bestämmer mig,väger mäter gör listor osv diagram mm sen händer inget mer. Jag är ju dessutom between Jobs just nu så det torde vara enkelt då tid finns. Viljan finns! Varför kan jag då inte komma igång? Köpte gymkort på Friskis. 700kr inkl medlemsavgift ,tog en månad bara…jag vet ju…helt riktigt…tränade tre ggr!!dyra träningar!! Har försökt få med syskon o vänner men icke. För jag tror det varit lättare om man haft någon/några som drar med en,typ om kändisarna om har en PT om kommer hem till dom o tvingar igång dom. Jag behöver åxå en sån! Iso-dieten var nog den lättaste att följa o den funkar himla bra. Men hur fullföljer man?!?
Nu vet jag inte exakt hur mycket du försöker börja med på en gång men det låter lite som du kanske går ut för hårt och då är det svårare att hålla kvar det.
Börja med små förändringar istället för att tänka nu ska jag promenera jättemycket med hunden förläng era vanliga promenader med 10 minuter. När du känner ett sug drick något i stället en kopp kaffe eller te kanske om du fortfarande har ett stort sug en 15-20m efter det ät något litet en morot, ett äpple eller dylikt. Även små förändringar adderar upp till en märkbar skillnad.
Sådär gör jag…men jag lyckas inte fortsätta mer än några dagar..
Hur tänker eller känner du när du slutar efter några dagar?
Skriver du ner eller noterar mat och eller träning på något sätt?
Jepp. Gör altid listor mm,se till att handla det som behövs osv. Mår alltid skit att jag lägger ner,men gör det ändå. Har sökt träningskompis,tror där ett bra sätt! Någon om tvingar en när man tappar o är den tappar kan jag vara tvingande.
Jag har massor av kunskap om kost o träning! Bara att jag inte orkar applicera det på mig själv…
Jo en tränings eller viktkompis kan vara stor hjälp, jag hade tur där med att en av mina bästa vänner vill satsa på att gå ner i vikt samtidigt som mig jag kommer ihåg när vi stolt kunde säga vi har gått ner 25kg nu har jag sjäv gått ner 25kg.
Det låter som du inte riktigt hittat rätt motivation ännu jag hade försökt lite grann att gå ner i vikt ett par tillfällen innan lite som du man håller på några dar sen rann det ut i sanden. Men plötsligt sa det bara klick och jag visste att nu skulle det gå och jag har kommit halvvägs till mitt mål.
Det kan vara tufft men det gäller att testa lite olika saker tills du hittar det som ger dig styrkan att fortsätta.