Min viktresa
Har gjort detta många ggr och provat det mesta. Kör igen nu. Blev chockad när jag vägde mig…passerat 80! Jag är bara 160 lång, väger 81,4(visserligen vägde jag mig på dan o med kläder) midja 113 :( Ska ner till 60 kg iaf. Sprang just på mitt löpband. började med 3 km fast det känns fjuttigt :/ Började med en minut gång normal takt, sen 1 minut jogg(tror det är jogg jag har speed 9 då. körde så några ggr, sen blev det 1 min gång o 2 min jogg. Är nu helt jäkla slut!! Enligt shape up brände jag bara drygt 200 kcal..känns ju väldigt fjuttigt med tanke på hur slut jag är! Tänker dock inte hålla på o räkna kalorier, det är bara jobbigt. dra ner på pasta, potatis, bröd o sånt. o inge godis såklart. Iso-dieten är bra, tänker hålla mig någorlunda till den. Hoppas man klarar det denna gång…
Prova att äta flera mindre mål. Frukost, mellis, lunch, mellis, kvällsmat, kvällsmacka. Typ. Då kommer du kunna hålla nere portionerna, och inte småäta massor mellan målen.
Lycka till :)
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Nej det är svårt att tjäna in kcal på träning men det finns ju så många positiva sidor av att träna och det hjälper ju lite med viktkontrollen i alla fall.
Isodieten r frulle,mellis,lunch,mellis,middag :) stora portioner åxå. Värsta är suget. Spelar igen roll om jag är mätt o äter bra, kan få värsta suget att få vräka i mig ostkrokar eller anat onyttigt! Sen tänker jag inte vara fanatisk då orkar man inte. Så många ggr jag ej fullföljt :/. Det får hellre ta tid,men samtidigt vill man ju att det ska gå fort :(
#3 Åh, jaha, men dåså :) Har ingen koll på vad alla dieter heter för att vara ärlig xD
Jag vet vad du menar, kan också få såna sug ibland… Ibland sätter jag upp en tid, typ att jag inte får äta förrän efter fem eller liknande. Då sitter jag som är så envis hellre hungrig än att bryta det. Då har man också tid att tänka efter om det verkligen är en bra idé att äta den där grejen :P
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
ja måste äta för att må bra. men de gäller att äta ofta men lite.