Magen efter viktnedgång
Jag är mycket orolig över hur ming mage kommer se ut efter att jag har gått ner i vikt. Jag har mycket att gå ner och mycket sitter på magen, ska gå ner min vikt i en lugn takt.
Vet inte riktigt hur kroppen reagerar vid en så stor viktnedgång, men det känns som om det ändå kommer bli en påse på magen.
Det värsta är väl att detta får mig att inte vilja gå ner så mycket i vikt, för jag är rädd för hur min kropp kommer se ut efteråt. Det kanske låter lite ytligt.
Någon som har gått ner mycket i vikt? Eller som känner likadant som jag?
Hej!
Jag har hållit på snart i 2v tid med att kämpa mig ner i vikt och har inte så roligt eftersom jag har min härliga degmage kvar efter graviditeterna.Har inte kämpat bort den riktigt efteråt.Har väl gjort mina försök med allt möjligt men tappat motivationen.
Nu är motivationen mycket starkare och verkligen på topp så jag försöker ta vara på det o är ute och går 2 vanliga lång promenader på 40min/promenad och sedan 1 promenad i rask takt 30-40min varje dag(alltså sammanlagt 3 promenader försöker jag få till) Så kör jag 5:2 diet metod som jag känner att det passar för mig.
Det passar absolut inte alla och man behöver inte alls pröva det,men jag vill och tänker fortsätta :).
Detta med magen så tar det tid för skinnet att dra sig tillbaka och det hinner ju inte riktigt med tyvärr.Men ge inte upp :)!
Läste någonstans att man kan träna en del med rockring :).Det var det bästa tipset.Så det skall inhandlas här och verkligen hårdträning :)!
Önskar lycka till!Mvh/Jenny
JeW