Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1486 ggr
[amysmatte]
0

Fungerar dieter?

Jag själv är inte intresserad av olika dieter och bantningskurer osv. Men jag vill veta om det fungerar i längden? Nu tänker jag på pulverdiet m.m. Det finns såå många olika men tänker mest på pulverdieten. Men ni som testat andra får gärna berätta hur det gick! 🙂

Jag själv tror inte det fungerar om man vill ha en hållbar viktminskning. Jag tror mer på att äta rätt och motionera/träna. 

Har ni testat någon diet? Fungerade det i längden? Gick ni upp i vikt när ni slutade och hur mycket isåfall? Hur mådde kroppen? 

Det känns inte om att det är särskilt bra för kroppen att bara leva på nutrilett. Jag själv hade aldrig utsatt mig för det då jag älskar mat! Haha😃

Zureel
0

Det beror väl på vad man menar med fungerar. Jag har inte använt pulverdiet själv men en kompis använde det en period 2-4 veckor bara pulver för att få en kickstart och känna att det gick att gå ner i vikt, sen gick hon över till att ersätta alla mål utom kvällsmat med pulver en period det var tydligen mentalt lättare än att bara äta pulver och det fungerade bra för henne att trappa ner pulvret och öka den vanliga maten stegvis.

[Emma--]
1

Det gäller ju att man gör ändringen sen när man slutar med pulverdieten. Sen kommer man alltid öka minst 2 kg när man börjar äta mat igen eftersom det beräknas att man förlorar ca 2 kg vätska. 

Jag bytte ut 1 måltid/dag för att få ner antalet kalorier. Tänkte nu börja med att byta ut 2 eller alla, men jag mådde inte alls bra av det och väljer istället att räkna kalorier. 

Det jag tänkte börja med var cambridge och det jag tror är bra med den är att om man följer schemat så börjar man sakta introducera mat igen. Det är ju meningen att man ska ändra sin livsstil så att det blir hållbart. 🙂

Vet en som gick ner över 40 kg och håller vikten fortfarande och en till tjej som gick ner en hel del och som håller vikten bra.

[amysmatte]
1

Okej men det är ju bra att det fungerat :) 

Men en sak förstår jag inte. Varför inte bara börja med att lägga om kosten direkt istället för att ta dessa pulverdrycker? :p

Zureel
1

I min kompis fall har hon haft problem att gå ner i vikt tidigare trots träning (fotboll) så hon behövde snabba resultat i början för att känna att det skulle vara möjligt att gå ner i vikt över huvud taget. Jag har testat nån enstaka pulvermål men pallar inte smaken tänkte annars att det kunde vara ett alternativ när man inte orkade laga bra mat.

[Emma--]
0

Snabbstart. Ett sätt att ersätta måltider där man inte lyckats planera, och alltså en hjälp att komma bort från dåliga rutiner. Det var min tanke i alla fall, men nu blev jag väldigt illamående efter 2 dagar så tyckte inte det var värt det.

[amysmatte]
0

Ja okej då förstår jag :) Jag har själv testat. Köpte hem sånt pulver för ca 1,5 år sedan, drack upp en sån påse sen fick jag inte i mig mer för det smackade inte gott alls :p

ManU77
1

Jodå, många dieter fungerar… så länge man orkar följa dem. Det stora problemet är just att om förändringen är för stor, eller att hormonella obalanser i kroppen inte normaliseras, kan det bli alltför jobbigt att hålla en diet i det långa loppet.

Zizza
1

Jag körde förut Allevo dieten i 14 dagar :) gick ner 8kg vill jag minnas. Behöll vikten i ½år .. Tills jag flyttade ihop med min Sambo och kärlekskilona dök upp (Kanske inte riktigt hela sanningen, åt godis in princip hela tiden… :') inte bra.. inte bra!)

Mvh. Sanne & Djuren

Wony
0

Jag använde mig av en pulverdiet förut som jag tyckte smakade otroligt gott. Det var nästan så man fick hindra sig själv från att dricka fler shakes än man skulle…

Det fungerade, tappade väl 4-5kg på några veckor. Vikten höll jag i några månader, tills en närstående insjuknade i cancer. Då åkte kilona tillbaka, plus några till. Orkade inte hålla kosten i schack då.