Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 29014 ggr
[singoalla2]
0

Svälta sig smal?

Hej, har en riktigt dum fråga nu som jag ställer:

Kan man gå ner nått kilo på att svälta sig i en vecka, men ändå kanske äta tex bantnings-pulver soppa?

Någon som testat?

dramanda1
3

jag har ju gått ner en massa kilo sen 4 till 6:an då jag fick concerta jag äter varje morgon och jag tappade matlusten och åt dåligt under tre åt men för ett år sen så ed jag av anorexia och jag gick upp 16 kilo och sitter nu och skriver en komentar.

mvh

en stolt 14 åring

Saeculorum
1

Svälter du dig i en vecka eller liknande och äter någon typ av ''ersättning'' istället så blir det oftast en jojo-bantning och när du börjar äta ordentliget igen så går du antagligen upp lika mycket i vikt som du har gått ner, om inte mer.

Det aldrig bra att svälta sig själv då både du och kroppen mår bättre av att äta nyttigt och träna. Ja, det låter tråkigt och jobbigt och alla säger att det är det man ska göra men det är ju för att det är det bästa man kan göra. Man får även snyggast kropp utav det.

Men om det är att gå ner i vikt snabbt som du är ute efter så sluta med sötsaker och läsk, samt drick mycket vatten.

Hoppas det ordnar sig och att du inte slutar äta ordentligt dig då det finns bättre sät att gå ner i vikt på. :}

chickolycka
1

Att svälta sig är inte bra, kroppen ställer då till slut in sig på svält när den inte får någon näring och sparar på precis allt du kommer att stoppa i dig. Jag vet många som har kört med bara pulver ett par veckor och det fungerar ju, för då får ju kroppen fortfarande i sig det den behöver.

Men jag är inget fan av pulver och det kommer jag aldrig vara, men som sagt, vill man komma dit fort och klarar av det så är det ett snabbt sätt :)

You are the writer of your own life.

Virvlan
3

Du ska inte svälta. Bättre skapa en livstil som håller.

[Devya]
0

Det går ju att fasta på olika sätt som också kan ses som en sorts detox. Men då handlade det inte om att bli smal utan att "leva hälsosammare" genom att göra sig av med onödigt skräp.

Jag såg en intressant dokumentär om det en gång och testade på en sorts metod. Jag fick äta 400 kalorier per dag i 3-4 dagar (minns inte exakt hur många dagar det var). Det var dock inte något för mig för sista dagen så vaknade jag mitt i natten och skakade samt mådde illa. Försökte äta men min mage protesterade väldigt mycket och det var ett rent helvete. Så det passar verkligen inte för alla. Tänka sig då att fasta helt och hållet i en vecka och bara få dricka vätska… Låter som en mardröm i mina öron. Men fasta någon dag i veckan skulle jag säkert klara av.

Som sagt så handlar det då INTE om att gå ner i vikt utan att gå igenom en detox. Så med tanke på vad du vill få ut av det så tror jag inte att det kommer att fungera.

[MollBarn]
0

säger nej. ingen bra idé. med vare sig svält eller pulver.

Svälter du dig så ställer den in sig på svält och blir superglad när den får mat igen och lagrar.

vad det gäller pulver så ser jag det som något man ger riktiga tjockisar för att de ska komma igång, och att de sedan får hjälp med riktig mat som är nyttig. för att komma igång helt enkelt. bättre är att se över sina vanor. ta reda på hur mycket kalorier man faktiskt behöver per dag och försöka hålla sig till det. och för viktminskning så äter man 500kcal mindre per dag.

att gå ner i vikt tar tid om man vill hålla sig nere. man kan tyvärr inte skynda sig fram till ett hållbart resultat.

Fridaaaa
0

Det är inte bra för kroppen om man svälter den.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
4

Svälta är något hemskt som folk som inte har någon mat gör. Varför skulle vi som KAN äta utsätta oss för det? Ganska dumt om man tänker efter.

Spruca
0

Det är verkligen inte bra för kroppen! Jag svalt mig i drygt en månad och jag hamnade på sjukhuset med en puls på 32.

Spruca

Virvlan
0

Som Spruca säger, de är farligt.
Det kan leda till att du får IBS. Det är inte bra!!!
Bättre äta lite och drick mycket vatten. rör på dig.

Fridaaaa
0

#10 IBS är irritation i tarmen bland annat, 
Jag har inte svält mig själv  och jag misstänker att jag har IBS och vet fler som har IBS som inte gjort det. Tror inte det är vanligt att man får det pga att man svält sig själv.

Virvlan
0

Min pojkvän åt väldigt dåligt under ett halvårs tid. Han levde på nästan ingenting och när han väl åt blev de onyttigt. Han fick IBS.

Doktorn sa att de berodde på det. Men de kasnke inte är vanligt men man ska inte svälta sig.

Fridaaaa
0

#12 Hur kan doktorn tvärsäkert säga att det var det? För det kan ju utvecklas ändå, det vet man ju aldrig,kunde varit ren slump med ^^

hjartelyckanskaniner
0

Jag har testat att gå i ketonfas eller vad det heter. 500kcal/dag och det skulle man äta i 4v. Jag klarade 1v och gick ner ca 4kg. Jag såg svart framför ögonen och var nära på att svimma på toan. Ingenting att rekomendera! jag gick iofs inte upp kilona sen igen förrän jag var riktigt riktigt onyttig. Men man mår riktigt dåligt!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Denna kommentar har tagits bort.
juliatarnholm12
0

Alltså nej nej nej, ni som håller på och kommenterar att man inte kan svälta sig själv och gå ner väldigt snabbt bara tänk efter lite först. Jag är dum i huvudet och har tydligen en ätstörning (vilket jag inte tror på dock) och jag svälter mig själv och äter inte ens en halv måltid om dagen och jag har tagit ett foto på mig själv innan jag började och en igår och jag ska säga er, alltså jag gick ner redan efter 3/4 dagar när jag började och nu ser man verkligen skillnad. Jag blir bara så irriterad när ni sitter och säger att man inte kan gå ner i någon snabbare takt oavsätt om man svälter sig själv osv… NEEEEJ sluta bara nej det funkar och man går ner inom några dagar så att man ser skillnad. tack för mig

Ary
0

Man kan säkert gå ner av att svälta sig på sikt men det är farligt och onyttigt.

De som svälter sig på kort sikt går som regel upp allt igen när de börjar äta normalt igen. Då menar jag inte när man har en ätstörning.

Så att svälta sig själv är verkligen inget att förespråka.

Att minska ner sina kcal 500 om dagen räcker gott. Dvs äta 1500 istället för 2000 tex.

Fridaaaa
2

#16 Det är farligt och onödigt att svälta sig själv. Finns ingen mening med det och du behöver verkligen få hjälp med ditt beteende! Du förstör din kropp…

Karmatarerskanise
1

16 bra sätt att förstöra kroppen på. Livet ditt blir kort om du fortsätter.

Zureel
0

Jag fastade 1 vecka för ungefär ett år sen med förhoppning att minska mängden salt jag använder genom att nollställa smaklökarna. Jag gick ner hyfsat mycket men allt kom tillbaka inom 1-2 veckor vilket jag räknat med, tyvärr hjälpte det inte mot mitt sug efter salt så fasta kommer jag inte göra igen om inte nån medicinsk behandling kräver det.