Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1591 ggr
iLizzy
0

vill gå ner 10 kg

Hej! Jag är en tjej på 20 år, jag är 165 cm lång och väger 73,4 kg. Jag vill gå ner 10 kg. Jag undrar hur mycket jag ska äta och träna för att nå min målvikt? Just nu äter jag med sunt och förnuft. Inga onyttigheter.. Och tränar på en motionscykel varje dag i 45 min och förbränner kanske 600 kalorier. Är de för lite på en hel dag? Är tacksam för hjälp! Vet inte hur jag ska gå ner 10 kg.

Fridaaaa
1

Vad tränar du mer än motionscykeln?
Det är bra med intervallträning plus att inte ha samma tid var gång, för då vänjer sig kroppen till slut.

Promenader är bra.
Zumba går bra att köra hemma
Hopprep
Vardagsmotion som t.ex dammsugning, klippa gräs (om man har gräsmatta ) och annat sånt.

Jag är med 165 cm lång, och vi har samma mål: gå ner 10 kg 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Yllhilda]
1

Det låter redan som att det kommer ge resultat, ha tålamod. Det är bättre om du går ner 1 kg per månad än 3 på två veckor. Dessutom kanske du inte går ner i början eller lika snabbt som du önskar eftersom du bygger muskler som väger mer än fett. Det är midjemåttet man ska gå på.

iLizzy
0

Jag tränar bara motionscykel och ibland ute och går. Har svårt att ta mig tid till annat när jag jobbar :p

iLizzy
0

Är de bäst att träna på morgon eller kväll?:)

Fridaaaa
1

#4 Det har ingen betydelse 🙂Eller ja det är delade meningar om det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Majbot]
1

Att bara ha cykel som motionsform kommer i längden att göra att du får uteblivna resultat eftersom kroppen vänjer sig vid att du cyklar, gör något annorlunda varje dag istället.