Nästan okontrolerbar hunger
Jag har efter flera års pendlande tillslut gått ned 19 kilo sedan i slutet på februari. Känner mig stolt över mig själv och tror verkligen på att jag klarar de sista 12 också. MEN jag har sista dagarna varit så extremt hungrig hela tiden. Sån där avgrundsdjup hungerkänsla trots att jag ätit som jag brukar. I går slank alldeles för mycket choklad ned och den där iskalla handen i bröstkorgen kom fram igen i rädsla för att få "återfall" men det verkar va en engångsgrej. Nu ska jag istället fokusera på hantera hungern.
Några tips? Vad kan göra att den kommit nu? Är väldigt pressad psykiskt just nu, kan det ha ett samband? Ska jag ändra i kosten eller fortsätta som jag gör nu och hoppas hungern ger med sig?
Stress kan definitivt vara en stor faktor annars kanske kolla över kosten en extra gång om din kropp saknar något kan den uttrycka det som allmän hunger.
Hur mycket kcal äter du på en dag? När jag äter för lite så slutar det ofta med att ätandet spårar ur. Är det en stressig/pressad tid kanske du behöver mer mat.
Vad för typ av mat äter du? Drar man ner på pasta, bröd, socker och äter mer protein, fett och grönsaker så minskas också suget. Ägg ger mycket mättnadskänsla.
Dricker du ordentligt? Vissa dagar kan jag gå och vara konstant hungrig. Länsar både skafferi och kylskåp på eventuella godsaker, innan jag till slut inser att jag egentligen är törstig… 😛

Mvh Stephanie