Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3130 ggr
Some1
6

Här är min viktresa

Hej allihopa! 
Jag är en överviktig tjej, som alltid varit deprimerad över min kropp. Men nu har jag bestämt mig en gång för alla, -nu ska kilona bort! Jag har börjat med Nutrieletts pulverdiet, det är riktigt riktigt jobbigt, men den som vill va fin får lida pin.

Min startvikt var 93,5 

Just nu väger jag 88,4 och nästa mål är 85. 

Jag vill vara anonym, så om någon listar ut vem jag är: -snälla, röj inte min identitet :(

Karmatarerskanise
0

Det är inte tillåtet att röja någons identitet inne på iFokus. Gör något de åker dom ut med huvudet före från de här sajten.

Jag gillar inte riktigt pulverdieter, men bra jobbat hittills.

Some1
0

Ah,okej :)

Nej, jag gillar det inte heller. Men jag är ärligt talat för lat för att träna massor.. så pulverdiet kombinerat med promenad/joggning en bit verkar gå bra hittills :)

Fridaaaa
0

#2 Dock hjälper bara pulver så länge, sedan när du börjar med mat ordentligt igen, är risken stor att du går upp igen.
Finns ingen sport eller så, som du gillar? 🙂

Bra jobbat med viktnedgången hittentills

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Some1
0

#3 men jag blir mätt myyyycket snabbare nu, och tänkt ändra mina matvanor totalt, mycket grönsaker och lite mat. nyttig mat dessutom.
Gillar inga sporter tyvärr..

tacktack (:

Fridaaaa
0

#4  Ok 🙂
Finns ju otroligt många sporter, kan man verkligen ogilla exakt alla? 😛 

Gym är inget heller för dig? Zumba hemma? Hemmaträning, hopprep eller så? 🙂 Några alternativ annars,för att variera lite 🙂

Karmatarerskanise
0

#% det är väl som du och grönsaker 😎

TS; bra att du planerat att ändra dina vanor efter du gått klart dieten.

Fridaaaa
0

#6 Jag äter vissa grönsaker om de är mixade i maten eller om jag ej ser & smakar dem 😉 Men har inte i det i min egna mat hehe
Men försöker  lära mig äta vissa grönsaker, har åtminstone provat 😉 Var så jag tänkte ^^

Karmatarerskanise
0

Oki 😃

Fridaaaa
3

#8 Börjat äta vissa vegetariska "saker" som finns, som vego-bullar 🙂 Så försöker hehe Vill gilla någon grönsak i alla fall, förutom gurka då hehe

Some1
0

uppenbarligen så kan man ogilla alla sporter ;) jag är som sagt väldigt lat. Sen vill jag ändå inte sporta pga att nästan alla tjejor här går i typ alla sporter, vill inte sporta med dom då de har mobbat mig typ hela livet..

Karmatarerskanise
2

#9 Vad kul att läsa 🙂

#10 Man behöver inte gilla sport. Det går bra med promenader, att cykla, att simma osv. Bara man rör på sig.

Det viktigaste vid viktminskning är egentligen kosten. att röra på sig är bra för hela kroppen.

[Tassy]
0

Hejja dig!

Klart man kan gå ner utan att sporta, även om någon promenad i veckan gör gott för både kropp och knopp.

Jag är stillasittandes i långa perioder och går ändå ner utan pulver och slit. Pulver kan vara ett bra sätt att nolla allt, krympa magsäcken och sedan hoppa på nya sunda vanor, vissa behöver det, andra klarar det inte och hamnar i jojo:n. Kör på du, men lyssna på kroppen.

Some1
0

#12 hihi!
ja :)

väger mig på tisag morgon. Dock har jag fuskat lite idag.. dumma mig.

Cameur
0

Hej Some1, jag kor pulver (proteinshake) lite da och da, men bara som utbyte for ett mal mat om dagen och da enbart for att se till att jag inte ater nat onyttigt istallet. Med andra ord, om jag inte har orkat forbereda en halsosam lunch att ta med till jobbet sa tar jag med mig pulver istallet for att undvika att kopa lunch ute. Samma sak om jag inte har ork att laga middag, da ar det enkelt att kora en proteinshake istallet och jag har da ingen ursakt till att kopa take-away mat. 

Angaende sport, klart man inte behover kora med det om man inte vill, man kan ga ner anda. Men det gar snabbare om man tranar.

Some1
0

Gått ner 1,1 kg sen i tisdags, dock har jag varit superdepp och tröstätit och inte vart ute och rört på mig alls nästan..
*Skärpning här nu!*

Some1
0

ätit mycket gott nu på sistone dock.. är påväg bort från shakedieten. ska äta nyttigt bara nu.

Some1
2

vägde mig för 2 minuter sedan, vågen stannade på 85.5, alltså 1,8 kg mindre än förra veckan :D och nu vägde jag mig på eftermiddagen när jag ätit och allt. är så glad! 
Har ett par supersnygga jeans jag köpte förra året, som inte passade alls.. men nu passar dom, och jag måste tillochmed ha skärp! det har jag inte haft på många år. Mycket kvar att droppa, men har kommit nästan halvvägs.

började på 93,5 och ska stoppa på 65-60. nu är det 85,6
endast 20-15 kg kvar, och jag har blivit av med nästan 10 kg sen 1 april. känner mig så stolt. Beachbody 2014, här kommer jag! *hoppas jag*

Some1
0

Har gått upp igen… 1,1 kg

Ary
0

Då är det bara på den igen!  🙂

När jag tänker efter så gick du ju på pulver innan, då får man ju i sig lite mindre kolhydrater än på vanlig kost så när man börjar äta vanlig mat går man ju upp ett vätskekilo eller två, det gör man på det mesta i kalorirestriktionsväg. Inte säkert du har gjort något fel alls.

[TheMiko]
0

Prova att rida, du jobbar och får motion trots att det är hästen som gör det mesta jobbet 🤔

[Emma--]
0

1 kg varierar det ju lätt från dag till dag också. 

Du får titta lite extra på vad du gjort innan! :) Det är ändå en del kilon som redan är borta. :)

Some1
0

Jag har ridit förut men har inte tiden till det längre :(

Vågar inte väga mig på ett tag. har gått uppåt nu på sistone.

ho0mii3z
0

Jag började med pulver dieter från början, vilket krympte magsäcken något.
men jag lät de gå lite förlångt så mina njurar inte pallade trycket, Åkte in på sjuhhus med högt crp, svår smärta och var svag. Efter ultraljud och prover såg dom att njurarna inte orkade min bantning..
Gick ner 14 kilo på några veckor..

Men de jag gillade var att den hjälpte mig att hålla mig borta från mat och gott och bevisade för mig att jag dör faktiskt inte av att INTE smaka på kakan kollegan bakat..

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Some1
0

87,9

hittar ingen motivation längre :'(

uschdå :( Jo det var ju bra iallafall :)

Some1
0

Jag hittade motivationen, den hade bara gömt sig ett par veckor.. Uppsaterar på tisdag

zuperzero
0

Kämpa på, jag tror att du klarar det! 🙂

Some1
2

85.0 kg idag!!!! Börjat med delvid pulver och har tränat stenhårt :)

zuperzero
0

Bra gjort! 🙂

Some1
0

ligger på 84.4 just nu.

Some1
0

Tränat mycket, vart lite fusk nu när det vart skolavslutningar, student och allt (ej jag som tagit studenten) Men det får jag ta igen. Ligger på 84.3 just nu