Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1782 ggr
madeilene87
0

Cambridgekuren

Jag tänkte börja med Cambridgekuren till veckan och jag vill veta lite om ni har testat det och vad ni tyckte. Gick ni ner något? Gick ni upp igen efter?

floppy
0

Den e jag me helt inne på o börja me nu snart. Ha sagt att det ska bli av bara jag slutat amma, o den e de slut me nu, så börjar nog bli dax o ta itu me det nu… :)

Vet flera som använt kuren som gått ner bra mycket, sen vissa av dom har gått upp igen efteråt medans andra har hållit son vikt. Beror nog mycke på hur man lever efteråt…

madeilene87
0

jag hoppas det går bra för dig :)

ja jag tror också att det är avgörande. Jag hade tänkt äta GI igen efterår tror jag. Iaf skippa så mkt socker som möjligt och gärna mer sallad och protein än kolhydrater :) men vi håller tummarna över att det går bra för oss :)

teachingbirds
0

Det är väl som med alla "mirakelkurer". Om du inte lägger om din kosthållning och motion efteråt så kommer du gå upp nästan allt eller mer igen! Men så länge man är beredd att fortsätta kämpa även efter kuren så är det en bra kickstart!

floppy
0

O sen äta mindre portioner… Man borde ju få ner magsäcken lite under några veckors ren kur. Så e lite inne på sen o äta mer grönsaker, samt börja äta på assiett. För man lurar ju ögat me när man äter, o äter alldeles för mycket för att man fyller tallriken… :/

pyre-lena
0

Jag har provat flera gånger och gått ner varje gång för att sedan sakta men säkert gå upp igen trots att jag ätit bra. Vad som dock hände var att jag fick järndepåbrist. Som vuxen kvinna skall man ha ett värde mellan 10 och 90 men jag hade 4.3 och mådde skit. Jag kan inte 100% säga att det berodde på Cambridgekuren men ganska säker är jag. Jag blev ordinerad järntabletter av en läkare och efter nästan 1 år låg mitt järndepåvärde på 43 istället Glad

Jag har tidigare förespråkat Cambridgekuren men det gör jag inte längre. Det finns inga genvägar till att gå ner i vikt på lång sikt. Men det är naturligtvis min alldeles egna åsikt. Lycka till hur du än gör och hur det än går.

madeilene87
0

# 3

ja självklart är det en avgörande faktor

ja jag hoppas att jag får bra hjälp av min handledare sen :)

ja jag äter redan vitamin- och mineraltabletter men det är något jag ska ha i minnet. tack för tipset. Självklart tycker inte jag heller att det finns snabba kurer som håller hela livet men får jag en kickstart så kan jag gå ner resten med bara träning. Jag behöver en kickstart för mitt självförtroende =)

monica551
0

Lycka till!

Själv gick jag med i "MåBra" på nätet och det mådde jag väldigt bra av. Inga konstigheter eller pekpinnar vilket passade mig väldigt bra. Goda och många recept att välja mellan. Började att äta betydligt bättre och hälsosammare mat, åt oftare och blev piggare och gladare. Gick även ner i vikt också…!
Glad

floppy
0

#6 E även den där kickstarten jag e ute efter så att man kommer igång…Man (jag iaf) behöver den där starten så jag ser att nåt händer så man sen kan fortsätta i sakta mak… :)