Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1453 ggr
Motiva
0

Ber om råd igen?

Tycker ni jag är för gammal. Även om jag är det så behöver jag hjälp.

Kanskre ni som kollar nu,

kan ge mig tips om motivation för motion och bantning.

MotivaGlad

Lothar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej! tycker inte åldern har nån betydelse om du vill bli sundare.

Vad gör du idag för att hålla dig iform?

Enklast är ju att se över sitt matintag, äta enligt tallriksmodellen, dricka mycket vatten, om du äter mycket godis, minimera det så att du bara äter godsaker 1 dag iveckan, detta är ju en bra början.

Vet ju inte hur du har det med tiden, men en rask morgonpromenad på 45 min till 60 min är ju perfekt om man kan ta innan frukost.

Lycka till /Maria

Motiva
0

Hej och tack .

Men det är så här.

att jag kan och vet allt som som behöver göras, men du förstår Maria

jag kommer inte igång och om jag gör det  så tappar jag stinget att fortsätta,

När det gäller promenade ( trevligt) men rengnar det så är det kört.

HUR gör ni som inte ge er utan jobbar på . Jag försöker intala mig varje dag,,,,

Ge mig ett tips eller om någon vet vart jag kan vända mig för att få hjälp med motivationen.

Jag måste gå ner i vikt.

Var rädda om er/ Motivia

Lothar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För min del är det enkelt, jag "måste" inte gå ner i vikt men jag VILL gå ner i vikt, och när man verkligen vill nåt då lägger man manken till.

Jag går ju på en diet som kostar pengar, då vill man inte kasta dom pengarna i sjön för det första. Sen har jag min konsulent som peppar mig om jag skulle tappa modet själv.

Du kanske skulle gå med i en viktminskningsgrupp där ni är flera personer som peppar varandra,och kanske kan motionera tillsammans?

Maria

Ylva-Li
0

Jag tror inte åldern har någon som helst betydelse för att gå ner i vikt. 
För att hitta motivationen kanske du kan få kontakt med en dietist som kan hjälpa dig med stöttning?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Karmatarerskanise
0

#4 Jag har läst att kvinnor som kommit i övergångsåldern får svårare att gå ner i vikt pga att vi får färre kvinnliga hormoner då. Minns inte var jag läste det.

Ylva-Li
0

#5 Ja så kan det ju vara faktiskt. Tänkte inte på det. Menade mest att åldern inte betyder att man inte kan alls. 
Med rätt hjälp och medel så borde det gå. Glad

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Karmatarerskanise
0

Glad