Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: kost
Läst 1903 ggr
[NoOrdinaryGirl5]
0

Kost under utlandsresa

Hejsan!

Ska till Spanien nu på Fredag, och vill verkligen inte gå upp i vikt. Har redan planerat att komma ut på promenader när jag är där, och jag ska inte äta någon glass elr annat. Men funderar på det här med maten. Vill inte gå upp i vikt medan jag är där.

Så undrar om ni har några tips på vad ni brukar göra när ni åker utomlands? =)

Mitralis
3

Det här är antagligen inte ett svar som du vill ha, men jag skulle äta precis vad jag ville den där semesterveckan. Sååå mycket tror jag inte att du går upp på bara en vecka. Jag skulle prova de lokala smaskigheterna och njuta av varje tugga Tungan ute

[NoOrdinaryGirl5]
1

#1 Haha nej inte direkt det svar jag tänkte på men gissade att iaf någon skulle säga det!! :P Jag menar, det är ju så man borde göra på en semester liksom ! Ta en paus från allt bara,

Får fundera på hur jag ska göra! :P

Mitralis
0

#2 Slappna av du bara, du kommer antagligen att göra vettiga val ändå, undermedvetet Glad

De få gångerna jag åker utomlands så är det viktigt för mej att smaka lukta och känna landet på alla sätt och maten är en viktig del av den upplevelsen.

bea28
0

#2 Ät lagom! Det är mitt råd :) Du behöver ju inte utesluta något, men ät inte för mycket av det! Och undvik att äta alltför mycket sötsaker, det är inte bra även om man äter det på en semester :P

Passa på att röra dig mycket också. Njut av naturen och kulturen till fots, ta långa promenader längs stränderna  (vilket dessutom ger en snyggare bränna än att pressa i en solstol) och simma när du får chansen :)

[NoOrdinaryGirl5]
0

#3 Hoppas på det! :)

#4 Haha nej sötsakerna behöver jag nog inte oroa mig för :) Har inte ätit sådant på månader så hoppas på att min imunitet mot det ska hålla haha  Får tänka mest på mängden mat och motion då,

Blir nästa nervös haha xD

Tack så mkt för tipsen!!! :) Ska definitivt tänka på det här!!

Karmatarerskanise
1

Det brukar gå att välja bra mat även utomlands, så jag säger slappna av och ha en trevlig resa :)

[NoOrdinaryGirl5]
0

#6 Du har helt rätt!! :) Får hålla fast vid det och försöka att inte äta för mkt. Egentligen borde det här ju inte vara så annorlunda från hur det är varje dag men bara för att man är i ett annat land känns det annorlunda xD

Tack för tipset!! :)

mandizen-
0

Avis man blir! Ät färsk frukt, fisk och skaldjur som är så gott! Ta längre promenader:)

Mitralis
0

Det är väldigt mycket kalorier i alkohol, om man tänker på det…
Drick vatten istället för läsk när du blir törstig.

Royalz
0

Jag var utomlands i somras och var på ett hotell med All inclusive så man åt ju en hel del. Jag gick "bara" upp 2kg under den veckan och då låg jag i princip bara och pressade i solen och åt mat. Visst lite rörde jag ju på mig men inte alls på samma sätt som hemma.

Tycker man ska njuta och äta när man är utomlands. Hur kul är det att tänka på vad man stoppar i sig när man är på semester en vecka?

[NoOrdinaryGirl5]
0

#8 Låter bra :D Tack för tipsen,

#9 Alkoholen är inget problem för mig, är nykterist så det är okej. Men ska tänka på det med läsken! Tack för tipset! :)

#10 Det är All Inclusive dit jag ska nu med! :) Aah nej det är sant, men jag har haft . . inte ångest . . . men har varit orolig över det här, så känner att det är bättre att jag tänker på vad jag äter och har roligt snarare än tvingar i mig massa saker och får ångest över det.

BMEXX
2

Ät precis vad du vill är ju bara för en vecka! rör dig på istället (på kvällarna om det är för varmt på dagen) och ät inte sockriga saker hela tiden.

Packa ner mig i väskan med! ^^

// Pabblo

[NoOrdinaryGirl5]
1

#12 Jo precis, men då blir det inte så farligt xD haha Har vant mig vid att inte äta sockriga saker, så det blir nog svårare att göra det ! :P Men det ska nog gå bra! :)

Haha okej xD Hämtar dig innan vi åker så packar jag ner dig ! xD haha