Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1453 ggr
Zofia89
0

Går upp i vikt...

Hej!

Min mor har ett stort problem… ska försöka förklara så gott jag kan…

Hon har sedan årsskiftet ätit först enligt LCHF, efter det mer GI och på senaste tiden kollat noga både kcal och kolhydrater, hon äter väldigt lite och vi som ser vad hon sätter i sig kan inte förstå! Hon går bara upp i vikt…

Jepp… vågen visar mer hela tiden, hennes midjemått ökar med bra takt och hon samlar en massa vätska i händer och övriga kroppsdelar och har riktigt ont…

Hon slutade röka för ca. 9mån sedan så det hör ju till att man då går upp lite, men hon har gått upp massor! från 70+-över 90kg! Trots dieter, vi vill inte ens tänka på hur mycket hon skulle gått upp i vikt utan dieter, dieterna har kanske litet bromsa iaf!!!

Skulle vara väldigt tacksam ifall någon hade några idéer på vad allt detta kan bero på!

Hon hatar läkaren så dit vill hon inte helst gå…

Så om någon har nån idé skulle det vara super!

Zadeira
1

Även om hon hatar att gå till läkaren är det nog det bästa rådet att ge i den här situationen. Det kan vara hormonrubbningar som gör att hon går upp i vikt, finns en del sjukdomar som påverkar vikten.

Zofia89
0

Har jag oxå försökt säga henne men hon är så jävla envis =/

mandizen-
0

#2 Det är nog det enda rätta att göra tyvär, att ta henne till en läkare.

Hoppas ni får svar på vad det kan vara!!!

Cawolina
0

Kolla sköldkörteln!!

[Vargtass91]
0

Håller med, kolla sköldkörteln, jag gick upp 15 kg på två månader pga den i höstas….Och ja, jag är fullt allvarlig :/