Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 2951 ggr
mandizen-
0

Bröd med lite kolhydrater!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara tipsa alla brödälskare som undviker för mycket kolisar, det finns ett LCHF bröd som är jättegott! Bara 57kcal/skiva! Värt att prova:)
Tycker det smakar som bäst rostat eller som varma mackor!

Karmatarerskanise
0

Kalori innehållet är mindre intressant när du skriver att det är ett lågkolhydratsbröd. Hur många kolhydrater per 100gram bröd innehåller det?

Ser att det står på bilden, men jag kan inte förstora på den här datorn.

mandizen-
1
mandizen-
0

Måste bara tillägga att för mig är det intressant om en skiva innehåller 57kcal i stället för 100 kcal då jag håller mig under 1500kcal/dag.

Jag äter inte LCHF men jag undviker ändå att äta mycket kolhydrater.

Karmatarerskanise
0

Är det mujukbröd eller hårdbröd? Hur stor är en skiva? :)

mandizen-
3

#4 Det är mjukt bröd, skivorna är i storlek av en såndär mindre formfranska!:) Dom är otroligt goda att rosta och ha ägg och majonäs på! Annars kan man göra varma mackor i ugn, super!

mariasupernova
0

Vart köper du det?

Karmatarerskanise
0

Låter riktigt bra!

mandizen-
0

#6 Brödet finns lite överallt, jag har hittat det på ica-maxi och Coop forum:) Dock inte hittat det på mindre ica och coop butiker..

Karmatarerskanise
0

#8 Ska till maxi idag, ska leta :D

Pelle Långlös
0

Åh tänk om denna kunde komma hit där jag bor. Älskar bröd men det blir för mycket av kolhydraterna och detta ökar på min mag-omkrets (typsikt ölmage)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

Vilket brödföretag har detta bröd? Fazer, Skogaholm eller vad det nu kan vara?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

jagga-ewe
0

#11 - Ingetdera, det är ett företag som heter CarbZone som gör massa LCHF-mat. Brödet lär vara gott enligt min kollega som fått tag i det. De har även webshop, men jag vet inte hur stor idé det är att beställa bröd den vägen. Be din lokala butik ta hem istället.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Pelle Långlös
0

Tack jag skall höra med min butik.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *