Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1455 ggr
Marshmello
0

Positiva-tråden

Fyll på med positiva saker som har hänt er på sistone, beroende på viktnedgång eller träning! =)

Marshmello
0

- Igår skulle jag köpa en regnjacka för att inte kunna ha några ursäkter, jag hittade en fin rosa. Och man fick tydligen ett par regnbyxor i samma storlek som jackan utan extra kostnad. Tänkte "jahapp, inte kommer jag i storlek 38 heller, även om dom är pösigt sydda!".
Kom hem, och testade. Jag kom NÄSTAN i dom, så om en månad funkar nog dom perfekt. Det kändes riktigt bra! :D

-Idag kollade jag min vilopuls. 80 hade jag sist jag kollade, och nu efter att ha börjat röra på mig ordenligt, tränat och börjat jogga - så är min vilopuls 65! Det kändes huuur bra som helst :D

jagga-ewe
0

Jag shoppade byxor förra veckan. Chansade på att komma i stl 46 (Hade 50-52 innan sommarn) men de va för stora! :D
Testade flera par 44 som satt helt okej men det slutade med att jag köpte stl 42 för de var snyggast o satt så pass bra! Helt otroligt, ett av mina mål är att jag ska kunna ha stl M (40) när jag kommit ner till min målvikt. Känns inte alls omöjligt längre. Lär nog inte kunna ha 42 upptill ännu, jag är för bred över axlarna. Kanske i framtiden, bör ju minska i omkrets där med.

I torsdags började jag köra lite bålträning för styrka. Situps, planka, benhöjningar etc. Klarade inte 30s planka då, men igårkväll höll jag ut 1.30. Även situps kändes liiite bättre igår.

Jag har helt hämtat in mina kunskaper i huvudräkning, procenträkning och ekvationslösning sen jag började räkna kalorier. Gjorde en eg helt vanlig röra till lunch idag, den visade sig landa på 95kcal / 100g. Det finns hopp om att maken kan få laga mat som han brukar snart, bara jag får vara med o väga allting.

Frysen är full av matlådor nu, eftersom alla innehåller mycket mindre än de gjort förut. Fryser in för att ha lagoma lådor att ha med till jobbet efter semestern. Mycket gott att variera keson med framöver.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Marshmello
0

Härligt!! :D

mandizen-
1

Jag har kört LCHF i 5v nu. Gick upp från 67 till 68,8 efter två veckor med LCHF. Fan, tänker jag, hur kan detta vara möjligt, man tappar väl vätska första veckan eller??? Läste och hörde om de som tappade 2-3kg första veckan till och med! Var nära på att ge upp men allt kändes sååå bra med kosten, hade aldrig varit ifrån kolhydrater så länge. Mentalt kändes det helt rätt också, gick förbi allt sött i butiken utan att ens tänka På det. För mycket positivt fick mig att fortsätta. Vägde mig 5 dagar efter ''skrällen''(då jag gått upp nästan 2kg) och poff, nu hade jag gått ner allt Jag lagt på mig första veckorna, på 5 dagar. Har aldrig gått hungrig heller…:) Ska bli spännande att väga mig igen nästa vecka!:)

jagga-ewe
0

Idag testade jag att längddyka första gången i år. Blev starkt förvånad att jag direkt dök 8m, nåt jag kämpat för att nå tidigare. När jag försökte komma så långt som bara möjligt dök jag 12m, det har jag inte gjort sen skoltiden, när jag tog järnmagistern! Kan bara förklaras med mindre massa o mindre motstånd i vattnet. Men känns så förbaskat bra!

Ebmfh
Trollcaféet

[shuffle]
0

Blev förvånad när jag vägde mig. Har den senaste veckan ätit onyttigt och inte tränat lika mycket som vanligt och nu hade jag ändå gått ner 0,8 kg. Inte så mycket men det är första gången jag har gått ner någonting, och då har jag försökt ett bra tag. Nu blev man ju genast ännu mera peppad till att fortsätta. Glad

jagga-ewe
1

Blev mycket glad när jag klev på vågen nu på morgonen, har äntligen gått under 80kg! Så här lite har jag inte vägt på typ 17 år!

Ebmfh
Trollcaféet

Zadeira
0

Vägde mig för en vecka sen och hade tappat ett kilo. Var bombis på att det bara var tillfälligt och ren tur efter två dagars för lite mat, men nu en vecka senare visade morgonvikten samma siffra. Verkar som om jag snart får "acceptera" det som mer än bara tillfällighet. :)

Marshmello
0

Vad härligt, allihopa! :D